Kundesenter / Kjøpsbetingelser

Disse betingelsene er gjeldende FØR 05.11.2020 kl 15.00
Oppdaterte kjøpsbetingelser finner du her

Retur og reklamasjon
Du har alltid 14 dagers angrefrist på alle ordre. Retur av varer registreres enkelt ved å logge inn på din konto i nettbutikken. Vi benytter ikke ordinært angrefristskjema
men elektronisk returmelding, bedre oversikt for oss og for deg. Vi tar ikke ansvar for varer som blir send i retur uten avtale. Reell frakt begge veier må betales av kjøper ved bruk av angrefristen, det vil si at om si sponser frakten (fri frakt eller delvis sponser frakt) må du som kunde ved bruk av angrefristen betale full frakt begge veier om du benytter deg av angrefristen. Retur grunnet mangel eller feil dekkes selvsagt av oss i sin helhet. Ved retur grunnet angrefrist må varen og forpakningen være i den samme stand som når du mottok den. Ved skader på vare eller emballasje forbeholder vi oss retten til å avskrive verdi eller avslå returen. Angrefristen gjelder kun privatpersoner og ikke bedrifter. Garanti/reklamsjon for bedrifter er også begrenset til 1 år. Kjøp der firmanavn er registrert på ordren regnes som bedriftskjøp.

Husk at alle ordre er bindende. Det vil bli fakturert 10% gebyr av vareverdi eller 100 kr utifra hva som er høyest samt reelle fraktomkostninger dersom pakken ikke hentes innen tidsfristen. Bekreftelse på ordren vil bli sendt deg på e-post.

Alle ordre må sjekkes grundig ved mottak. Dersom feil eller mangler ikke er rapportert oss innen 3 dager etter at ordren er utlevert regnes ordren som fullstendig, uskadet og komplett levert. Dersom det er synlige skader på eballasje etter transport må skademelding fylles ut sammen med transportør FØR du signerer for pakken.

Levering
Varer sendes normalt med Posten Norge hvis ikke annet er særskilt avtalt på forhånd og normal leveringstid når varen er på lager 1-5 virkedager. Dersom leveringstid er oppgitt på et produkt menes dette som leveringstid inn til oss.
Ved fraktmetoden "Store leveringer" benytter vi best egnet leveringsmetode for ordren.
For bestillinger som er betalt med kort eller Klarna der vi ikke har varene på lager hos oss sender vi ofte varene direkte fra importør for raskest mulig levering til deg. Da kan f.eks. Tollpost/Post nord "My pack" eller Posten/Bring benyttes.

Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner inklusiv merverdiavgift. Vi tar forbehold om ”trykkfeil” men ved tilfeller der produkter er feil priset vil du alltid bli kontaktet med informasjon om dette og spørsmål om du fortsatt ønsker produktet.

Bonus
Bonuspoeng gis kun til kunder som har registrert seg i nettbutikken. For mer informasjon om gyldighet og saldo på bonus konto gå til din handlekonto. Vi forbeholder oss retten til å kunne avvikle bonusordningen uten rett til refusjon.

Personvernerklæring
Denne personvernerklæringen gjelder for nettstedet www.xtremecar.no
Personvernerklæringen forteller deg hvordan XtremeCar.no samler inn og behandler personopplysninger.
XtremeCar.no, ved daglig leder er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Daglig leder har det ansvaret for å sikre at all behandling og håndtering av personopplysninger skjer i samsvar med gjeldene lovverk.
Denne erklæringen inneholder informasjon om dine rettigheter ved lagring av personopplysninger gjennom ditt kundeforhold hos XtremeCar.no, og informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger i henhold til gjeldende personvernlovgivning.

Personopplysninger
For å fullføre et kjøp på XtremeCar.no trenger vi navn, adresse, mobilnummer og e-post. Dette er nødvendig for at vi skal kunne sende din bestilling til riktig adresse, holde deg oppdatert angående din bestilling og kunne kontakte deg dersom det skulle være behov i forbindelse med dine bestilling.
Vi er pålagt å oppbevare bestillingsinformasjon i forbindelse med regnskapsføring og eventuell garanti / returhåndtering. Denne historikken sletter vi etter ti år. Vi oppbevarer også IP-adressen som er benyttet ved bestilling av sikkerhetshensyn.
For forskjellige formål kan vi også trenge andre personopplysninger, dette blir beskrevet her i personvernerklæringen.

Rettigheter
Du har rett til innsyn i dine personopplysninger som XtremeCar.no har lagret i samsvar med gjeldende lovgivning. Du kan når som helst tid be om å motta disse opplysningene uten vederlag.
Du kan også når som helst be oss slette eller endre dine personopplysninger, forutsatt at vi ikke er forpliktet til å oppbevare disse i henhold til gjeldende lovgivning eller andre forpliktelser.
Du kan når som helst trekke tilbake samtykke du har gitt oss. For endring, sletting eller utlevering av opplysninger, kontakt oss på kundeservice@xtremecar.email
Du har rett til å klage til Datatilsynet dersom du opplever at dine personopplysninger ikke blir behandlet i henhold til erklæringen.

Lagring av personopplysninger
Regnskapsloven pålegger oss å lagre dine transaksjonsdata i 5 år, men for å kunne ivareta våre kunders rettigheter i forbindelse med garanti og reklamasjon i henhold til forbrukerkjøpsloven og kjøpsloven lagrer vi kjøpshistorikk i 10 år.

Sikring av personopplysninger
XtremeCar.no har gode rutiner og tiltak for å sikre at uvedkommende ikke får tilgang til dine personopplysninger, samt at behandlingen av data skjer i samsvar med kravene i gjeldende lovgivning. Eksempler på slike tiltak er servere passert på trygge lokasjoner hos ledende Norsk leverandør, samt hyppig oppdatering av programvare relatert til nettbutikken. 
XtremeCar.no jobber aktivt for å sikre dine personopplysninger.

Transport
Vi samarbeider med Posten og enkelte tilfeller Postnord for transport av varer. Vi utleverer personopplysninger som er nødvendig for at de skal kunne levere varene til korrekt mottaker. Informasjonen som deles med transportør er navn, adresse, telefonnummer og ønsket utleveringssted.

Betalingsløsninger
Av sikkerhetshensyn oppbevarer vi historikk som inneholder IP-adressen vi mottar ordre fra. Betalingsopplysninger hos XtremeCar.no er: IP-adresse, navn, adresse, e-post og mobiltelefonnummer.

Klarna faktura / delbetaling
Velger du faktura / delbetaling vil betalingsopplysninger bli delt med vår betalingsleverandør for faktura Klarna. Betalingsopplysninger blir kun brukt til å utstede og følge opp betaling. Dersom du velger Klarna faktura / delbetaling må du i tillegg oppgi fødselsnummer, dette benyttes av Klarna for å identifisere deg. 

Kortbetalinger
Kortnummer oppbevares ikke i nettbutikken men direkte i leverandøren av betalingstjenesten sitt system (Nets, Teller eller PayPal). Det er ikke mulig for XtremeCar.no å se hele ditt kortnummer i noen av våre systemer.
Velger du kort som betalingsmetode vil betalingsopplysninger og kortopplysninger bli delt med vår betalingsleverandør for kort: Nets / Teller eller PayPal utifra ditt valg i kassen. Betalings og kortopplysninger blir kun brukt til å utføre en betaling.

Retur / verksted
I forbindelse med retur og reparasjon av produkter, så samarbeider XtremeCar.no med utvalgte servicepartnere. Dersom en vare vi har solgt har en mangel etter reglene i forbrukerkjøpsloven eller kjøpsloven, har kunde rett til å få den reparert. Varen blir da sendt til en av våre servicepartnere, og vi vil dele personopplysninger med servicepartner. Opplysningene vil bestå av navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, kjøpskvittering (kjøpshistorikk) og informasjon om feil. I enkelte tilfeller vil det også være nødvendig å dele denne informasjonen med produsent / importør for å dekke kostnader vedrørende bytte eller reparasjon.

Cookies / Informasjonskapsler
Cookies / informasjonskapsler er små tekstfiler som lagres på din enhet når du laster ned vår nettside. Disse brukes vanligvis til å forbedre din brukeropplevelse og huske hvem du er, slik at du f.eks. får lagt et produkt i handlekurven.
Formålet med informasjonskapsler er å gi nettbutikken grunnleggende funksjonalitet som sesjonshåndtering, analyse, personalisering og markedsføring.
Førsteparts informasjonskapsler er nødvendige for at websiden skal fungere.
Tredjeparts informasjonskapsler blir brukt til analyser, markedsføring og personalisering av websiden.
Klikk her for å se hvilke cookies som benyttes i vår nettbutikk.

Slik kan du unngå Cookies / informasjonskapsler
Om du ønsker å unngå bruk av informasjonskapsler kan velge å ikke akseptere disse under innstillinger i din nettleser. Se nettleserens hjelpesider for hjelp til dette. Vær oppmerksom på at dersom du velger å avvise informasjonskapsler, vil ikke vår nettbutikk fungere slik den skal.

Analyse / statistikk
XtremeCar.no samler inn anonyme opplysninger om besøkende til analyse.
Med anonyme opplysninger mener vi opplysninger som ikke kan spores tilbake til brukeren. Dette gjør vi for å er å samle inn statistikk som kan brukes for å videreutvikle og forbedre nettstedet. Eksempler på dette er: antall som besøker siden, hvilke sider som vises, hvor lenge besøket varer, hvor brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes.
Vi samler også inn søkeord som brukes via søkemotorene på websiden. Dette er kun for å forbedre søketreffene og kundeopplevelsen.

Markedsføring
Behandlingsgrunnlaget for e-post markedsføring er samtykke.
Vi og våre annonsepartnere sporer annonser for å vite hvilke annonse du har sett på nett, og hvilke produkter du har sett på hos oss. Med dette kan vi tilpasse annonsene etter dine interesser, og vise deg relevante annonser.
Daglig leder har det daglige ansvaret for XtremeCar.no sin behandling av personopplysninger knyttet til markedsføring, analyse og personalisering.

Personopplysninger til tredjepart
XtremeCar.no vil aldri dele, selge, overføre eller på annen måte utlevere dine personopplysninger på andre måter enn beskrevet i denne erklæringen. Dine data vil kun deles hvis vi er rettslig forpliktet eller får ditt samtykke. Samarbeidspartnere vil kun få innsyn i opplysningene hvis dette er nødvendig for å utføre tjenester for XtremeCar.no. I slike tilfeller inngås databehandleravtaler for å ivareta informasjonssikkerheten.

Endringer i personvernerklæringen
Gjør vi endringer i denne personvernerklæringen, legger vi ut den reviderte versjonen her med en dato for revidering. Vi oppfordrer deg til å se lese erklæringen regelmessig. Dersom vi utfører større endringer som vesentlig endrer vår personvernpraksis kan vi også varsle deg f.eks. via e-post, eller på selskapets nettside.

Kontaktinformasjon
Har du spørsmål om personopplysninger kan du kontakte oss på
kundeservice@xtremecar.email
Ønsker du at vi sletter dine opplysninger, eller du ønsker å få utlevert dine personopplysninger lagret av XtremeCar.no, kontakter du oss
kundeservice@xtremecar.email

Kontaktinformasjon:
XtremeCar.no
Adresse: Myrveien 4, 1434 ÅS
Org. nr: NO 889 129 492 MVA

 

Oppdatert / endret 18.10.18 kl 10.00 - Se kjøpsbetingelser før 18.10.18 kl 10.00 (oppdatert adresse)

Retur og reklamasjon
Du har alltid 14 dagers angrefrist på alle ordre. Retur av varer registreres enkelt ved å logge inn på din konto i nettbutikken. Vi benytter ikke ordinært angrefristskjema
men elektronisk returmelding, bedre oversikt for oss og for deg. Vi tar ikke ansvar for varer som blir send i retur uten avtale. Reell frakt begge veier må betales av kjøper ved bruk av angrefristen, det vil si at om si sponser frakten (fri frakt eller delvis sponser frakt) må du som kunde ved bruk av angrefristen betale full frakt begge veier om du benytter deg av angrefristen. Retur grunnet mangel eller feil dekkes selvsagt av oss i sin helhet. Ved retur grunnet angrefrist må varen og forpakningen være i den samme stand som når du mottok den. Ved skader på vare eller emballasje forbeholder vi oss retten til å avskrive verdi eller avslå returen. Angrefristen gjelder kun privatpersoner og ikke bedrifter. Garanti/reklamsjon for bedrifter er også begrenset til 1 år. Kjøp der firmanavn er registrert på ordren regnes som bedriftskjøp.

Husk at alle ordre er bindende. Det vil bli fakturert 10% gebyr av vareverdi eller 100 kr utifra hva som er høyest samt reelle fraktomkostninger dersom pakken ikke hentes innen tidsfristen. Bekreftelse på ordren vil bli sendt deg på e-post.

Alle ordre må sjekkes grundig ved mottak. Dersom feil eller mangler ikke er rapportert oss innen 3 dager etter at ordren er utlevert regnes ordren som fullstendig, uskadet og komplett levert. Dersom det er synlige skader på eballasje etter transport må skademelding fylles ut sammen med transportør FØR du signerer for pakken.

Levering
Varer sendes normalt med Posten Norge hvis ikke annet er særskilt avtalt på forhånd og normal leveringstid når varen er på lager 1-5 virkedager. Dersom leveringstid er oppgitt på et produkt menes dette som leveringstid inn til oss.
Ved fraktmetoden "Store leveringer" benytter vi best egnet leveringsmetode for ordren.
For bestillinger som er betalt med kort eller Klarna der vi ikke har varene på lager hos oss sender vi ofte varene direkte fra importør for raskest mulig levering til deg. Da kan f.eks. Tollpost/Post nord "My pack" eller Posten/Bring benyttes.

Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner inklusiv merverdiavgift. Vi tar forbehold om ”trykkfeil” men ved tilfeller der produkter er feil priset vil du alltid bli kontaktet med informasjon om dette og spørsmål om du fortsatt ønsker produktet.

Bonus
Bonuspoeng gis kun til kunder som har registrert seg i nettbutikken. For mer informasjon om gyldighet og saldo på bonus konto gå til din handlekonto. Vi forbeholder oss retten til å kunne avvikle bonusordningen uten rett til refusjon.

 


Kontaktinformasjon:
XtremeCar.no

Adresse: Nygårdsveien 55 B, 1400 SKI
Org. nr: NO 889 129 492 MVA

 

 

Oppdatert / endret 03.12.15 kl 00.00 - Se kjøpsbetingelser før 03.12.15 kl 00.00

Retur og reklamasjon
Du har alltid 14 dagers angrefrist på alle ordre. Retur av varer registreres enkelt ved å logge inn på din konto i nettbutikken. Vi benytter ikke ordinært angrefristskjema
men elektronisk returmelding, bedre oversikt for oss og for deg. Vi tar ikke ansvar for varer som blir send i retur uten avtale. Reell frakt begge veier må betales av kjøper ved bruk av angrefristen. Retur grunnet mangel eller feil dekkes selvsagt av oss i sin helhet. Ved retur grunnet angrefrist må varen og forpakningen være i den samme stand som når du mottok den. Ved skader på vare eller emballasje forbeholder vi oss retten til å avskrive verdi eller avslå returen. Angrefristen gjelder kun privatpersoner og ikke bedrifter. Garanti/reklamsjon for bedrifter er også begrenset til 1 år. Kjøp der firmanavn er registrert på ordren regnes som bedriftskjøp.

Husk at alle ordre er bindende. Det vil bli fakturert 10% gebyr av vareverdi eller 100 kr utifra hva som er høyest samt reelle fraktomkostninger dersom pakken ikke hentes innen tidsfristen. Bekreftelse på ordren vil bli sendt deg på e-post.

Alle ordre må sjekkes grundig ved mottak. Dersom feil eller mangler ikke er rapportert oss innen 3 dager etter at ordren er utlevert regnes ordren som fullstendig, uskadet og komplett levert. Dersom det er synlige skader på eballasje etter transport må skademelding fylles ut sammen med transportør FØR du signerer for pakken.

Levering
Varer sendes normalt med Posten Norge hvis ikke annet er særskilt avtalt på forhånd og normal leveringstid når varen er på lager 1-5 virkedager. Dersom leveringstid er oppgitt på et produkt menes dette som leveringstid inn til oss.
Ved fraktmetoden "Store leveringer" benytter vi best egnet leveringsmetode for ordren.
For bestillinger som er betalt med kort eller Klarna der vi ikke har varene på lager hos oss sender vi ofte varene direkte fra importør for raskest mulig levering til deg. Da kan f.eks. Tollpost/Post nord "My pack" eller Posten/Bring benyttes.

Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner inklusiv merverdiavgift. Vi tar forbehold om ”trykkfeil” men ved tilfeller der produkter er feil priset vil du alltid bli kontaktet med informasjon om dette og spørsmål om du fortsatt ønsker produktet.

Bonus
Bonuspoeng gis kun til kunder som har registrert seg i nettbutikken. For mer informasjon om gyldighet og saldo på bonus konto gå til din handlekonto. Vi forbeholder oss retten til å kunne avvikle bonusordningen uten rett til refusjon.

 


Kontaktinformasjon:
XtremeCar.no

Adresse: Nygårdsveien 55 B, 1400 SKI
Org. nr: NO 889 129 492 MVA

To Top